storysofonedirection

Direktlänk till inlägg 16 maj 2012

Moments del 2

Av StorysOfOneDirection - 16 maj 2012 18:36

                

Rose's perspektiv:


Det hade gått några veckor sen mamma & pappa skiljde sig. Pappa hade åkt i väg inte långt efteråt & jag skulle komma när skolavslutningen var avklarad. Jag gick ut 9:an & pappa ville såklart att jag skulle gå klart skolan innan jag flyttade så jag hade bott hos mamma. Det hade varit några tuffa veckor eftersom mamma gnällde att det var mitt fel att pappa tog ut skillsmässa. Jag hade bara suckat & gått till mitt rum.  Men nu var jag påväg & jag försökte sova lite eftersom det var en stund kvar innan vi skulle landa.  Jag blundade & sedan efter en stund så somnade jag.


Jag vaknade upp av att en flygvärdinna skakade lät om mig. Hon hade ett överdrivet glatt leende på läpparna & log mot mig.

- Excuse me but we have landed now sa hon lyckligt.

. Okey sa jag & tog mitt handbagae & gick ut från planet. Jag skyndade mig att hämta min väska på rullbandet  & gick sedan ut för att möta pappa som skulle vänta på mig. När jag såg han skyndade jag mig fram till han & han kramade om mig.

- heeello my littel girl sa han & jag förstod att han ville prata engelska & att han äntligen kunde sluta prata svenska. Jag vet att pappa inte gillat att bo i sverige men vad gör man inte för den man älskade? Jag hatar all sån skit men pappa trodde ju tydligen på sånt tjaffs.

- Hey dad sa jag & nickade mot han.

- Can we go home now? Im tired fortsatte jag & han nickade.

- Sure... Honey im gonna get some clients home tonight so don't be to ''on'' sa han & log.

- Huh? Why would i? sa jag skeptiskt.

- Because it's a very famous boyband sa han & jag stirrade på han.

- I DON'T listen to boybands sa jag med betoning på DON'T!

- Okey good then skrattade pappa & vi åkte hemmåt. När vi kom hem & jag såg huset fick ajg en chock. Herrejävlar. Jag vissade inget men jag var chockad. Jag visste att pappa var väldigt framgångs rik & jag visste att vi hade pengar men jag trodde inte att bara jag & pappa skulle bo i ett sådant hus.

- Nice house sa jajg nonchalant & gick ut ur bilen.

- Yes don't you think skrattade pappa.

- Are you and I gonna live there alone? sa jag & pappa nickade.

- Yes but i also have guest room so you can always invite you friends sa pappa & blinkade. Jag nickade & gick in genom dörren & när jag kom in så kom en jättesöt hund springades mot mig.

- That's your dog sa pappa & log mot mig.

- What? A dog?!? sa jag chockat. Pappa stirrade chockat på mig.

- Wha..What? sa jag & tittade nogrant på mig.

- That... That was a reaction... I haven't seen you react on something for years, well i seen smile sometimes but this sa pappa & log.

- Don't expect anything sa jag & tog med mig upp till vad som verkade vara mitt rum. Det var skit snyggt! Färgerna var väldigt ljusa & typ vitt. Rummet var stort & det stod en vit fluffig dubbelsäng i rummet. Det fanns ett skrivbord med en MacBook på, det fanns ett badrum & så fanns det walk in closet. Det fanns även ett jättesött hundhus & jag tittade mig omkring i rummet flera gånger in jag gick in. Jag satte ner min valp i rummet & jag ställde resväskan på golvet. WOW någonting sa mig att pappa tänkte skämma bort mig. Jag såg en stor glasdörr bakom typ vita lite lätt genomskinliga gardiner & jag gick bort till dörren. Den ledde ut på en stor balkong & jag såg hela baksidan här i från. Vi hade en väldigt stor tomt & det fanns en stor pool. Jag gick tillbaka in i rummet & bytte om till mjukiskläder, sen gick jag ner för att ta något att äta. När jag var i köket hörde jag dörren öppnas & röster. Jaha då var det där pojkbandet här. Jag hittade inget gott så jag tog ett äpple & började gå mot mitt rum men såklart var jag tvungen att passera hallen.

- Hey hunny meet the boys sa pappa & jag suckade.

-Hey sa jag ointressant & tittade på dom.

- Hey im Harry sa en kille med brunt lockigt hår.

- Im Niall sa en kille med blont hår & irländsk dialekt.

- Im Liam sa en kille med brunt hår.

- Im Louis sa den andra killen med brunt hår & den sista med svart hår presenterade sig som Zayn.

- Mhm sa jag & gick där i från. Jag kände dom chockade blickarna i ryggen men jag ignorerade dom & gick upp & la mig på min säng. Jag tog ett bett på mitt äpple & satte på min ipod. Jag valde Ed Sheeran med the a team. I mitten av låten så somnade jag med ett äpple i handen.


Jag hörde röster utanför min dörr men jajg brydde mig inte utan försökte somna om men efter en liten stund så kände kallt vatten över mig. Jag flög upp & kollade mig irriterat om i rummet. Jag såg dom där 5 killarna stå & skratta & i dörröppningen stod min pappa. Jag blängde på alla & sen gick jag in i badrummet & började torka mig. Jag hörde pappa prata med killarna.

- Im sorry... She is not the happiest girlin world suckade pappa & jag blev lite ledsen för det kan inte vara roligt för pappa att jag alltid är så deprimerad. Men mitt liv var väldigt jobbigt & jag orkade inte vara den glada typen. Jag kollade lite i badrumms lådorna & hittade en liten sax. Jag tryckte saxen försiktigt mot huden & skärde. Jag vet inte varför men det kändes bättre när jag skärde mig. Jag hade gjort det ett par gånger men Marie hade flippat ut & jag hade lovat att inte göra det i gen men skuldkänslorna över att vara en dålig dotter sköljde över mig så jag bara gjorde det. Jag torkade bort blodet & tog på mig en hoodie över. Jag gick ner & hörde killarna med pappa i köket.

- Hey... sa jag när jag kom in i köket.

- Hey honey... How are you? sa pappa, skit han visste att det var något. Det hade han alltid gjort.

- Im fine sa jag & tog ett glas mjölk men när jag sträckte på armen för att ta ner ett glas från kökskåpen skrek någon till. Jag vände mig om & såg att domalla stirrade på min arm.

- ROSE! what the hell have you done? skrek pappa & jag visste inte vad jag skulle säga. Jag skyndade mig att dra ner armen men pappa flög upp från stolen & drog upp armen i gen.

- Nothing sa jag & stirrade i armen.

- Yes! Have cut you self in the arm? sa han & jag tog ett djupt andetag & nickade. Jag blev chockad för jag började gråta & det var längesedan. Jag tror pappa bev minst lika chockad. Jag skyndade mig upp på rummet & slängde mig på sängen.  Efter en liten stund knackade på dörren.

- Come in sa jag svagt.

- hey... sa en brunhårig kille. Jag tror han hette Liam.

- What do you want? suckade jag.

- Well me and the lads are taking a break and bath so we wonder if you want to join? sa han & log vänligt.

- I... I don't know, you guys must think im crazy because i cut myself sa jag & satte mig i sängen. Liam satte sig brevid mig & log.

- No we don't, do you wanna talk about it? I know that you don't know me but sometimes i can feel good to talk about it sa han vänligt.

- yeah... sure... Okey before i use to bee happy and '' show'' emotions. But then my parents start to fight and my mom seem to hate me so i cut my self like two times & then my best friend saw & i promist to don't to it again. I started to talk whit my granmother & she was always there for me until she died two years ago & then i my mom went crazy and she was yelling at me for exist and my mom & dad fight more. I cut myself again & i didn't show emotions anymore. I felt that they was stupid. I got a boyfriend but he cheated on me & then he calld me a freak so i cut myself again. My bestfriend wasen't happy but she was there for me and helpt me goet throug everything.  Then my parents got divorce & i moved here. It's just fells like my dad isn't happy whit me & that's why i cut myself now. So i have cut myself like five times if you count them sa jag & andades ut. Liam stirrade sorgset på mig.

- Im sorry for you sa han & jag log faktiskt mot han.

-It's okey, im use to everything sucade jag & mitt leende försvann. Min arm sveed & jag ville faktiskt ha kul.

- Okey but are you in? Having fun whit me and the lads?

- The lads? yeah sure sa jag & reste mig.

- Yeah the '' boys'' like you american says suckade Liam & jag log.

- Don't tell anyone Liam sa jag & han nickade.

- Ofcourse not. Liam gick ut & jag bytte om till bikini, sen gick vi ner & dom andra killarna hade redan fullt upp med att bada. Jag hoppade i direkt & alla skrattade.


Efter timmar med dom här killarna så måste jag erkänna att dom avr schyssta.

- IM HUNGRYYYY!!!! skrek Niall för typ femtielfte gången i dag.

- MEEE TOOO! skrek jag & alla skrattade. Jag hade alltid haft stor apptit & var alltid hungrig.

- Okey, pizza? sa Harry & vi alla nickade. Pappa hade stuckit ut en stund men killarna hade stannat & umgås med mig. Dom hade berättat mycket för mig & jag fick en ide. Jag stack ut i köket & hämtade en morot i kylskåpet. Jag gömde den bakom ryggen & gick fram till Louis.

- Louis i got a present to you sa jag blygt & han tittade chockat på mig.

- Okey, what is it? sa han chockat.

- it's a CARROT! skrek jag & höll fram moroten. Alla började skratta & även jag. Jag slutade skrattade & stirrade konstigt ut i luften. Hade jag precis skrattat? Jag hade inte skratta på år. Inte ens min bästavän hade fått mig att skratta. Alla killarna stirrade chockat på mig eftersom vid detta laget fattat att det avr sällsynt, Liam log uppmuntrande & jag började skratta i gen. Allas ansiktet hade varit skit roligt.

- You are laughing! skrek Niall & hoppade upp & ner. Jag nickade & fick ont i magen av skratt.


______________________________________________________________________________________________________________________

Så kapitel 2, vad tycker ni? kommentera gärna :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av StorysOfOneDirection - 11 juni 2012 17:34

Jag har bytt till blog.se Jag kommer inte fortsätta på denna jg håller på med utan har börjat med en ny på blogg.se, den är kommer bli skit bra och det vet jag och ni som läser hopps ni följer med till blogg.se   http://storysofonedirection.blogg...

Av StorysOfOneDirection - 5 juni 2012 15:41

Tidigare: - Rose... Niall really likes you. I don't know why he kisst that girl but i know that he got some... Mer kunde han inte säga innan pappa ropade på mig. - ROSEMARIE! Han använde mitt hela namn... Vad har hänt? Pappa använde det bara när ...

Av StorysOfOneDirection - 4 juni 2012 21:30

det saknas 2 kommentarer på förra kapitlet? varför så dålig på att kommentera? det tar inte många sekunder att ge ut en kommentar om kapitlet & ju snabbare desstu fortare får ni kapitlet så sätt fart att kommentera! :) ...

Av StorysOfOneDirection - 28 maj 2012 21:24

Rose perspektiv:   Varför måste allt vara så komplicerat? Jag kan ju knappast börjat gilla Harry? Jag gillar verkligen verkligen Naill men det kommer ju knappast hända något mellan oss? Dessutom fattar jag inte att jag precis skrikt att jag hatad...

Av StorysOfOneDirection - 27 maj 2012 22:57

                  Rose's perspektiv:   Nej, Nej, NEJ! Han får för fan inte bo hos oss. Hur ska jag orka? Helvete... Jag låg på min säng & stirrade upp i tacket. Jag kände tårarna bränna i ögonen & sedan hur dom rann ner för mina kinder. Varf...

Presentation


Hej, detta är Novellen om One Direction :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards