storysofonedirection

Direktlänk till inlägg 20 maj 2012

Moments del 4

Av StorysOfOneDirection - 20 maj 2012 19:02

Rose's perspektiv:


Jag gick brevid Niall & kunde inte sluta le. Hur kunde en kille få mig knäsvag? Hans ögon var förtrollande & hans leende fick det att pirra i magen som aldrig förr. Men jag kunde du inte gilla honom? Varför skulle han gilla mig tillbaka? Jag är bara konstiga Rose som skär mig själv. Dessutom är Rose bara mitt smeknamn. Mitt riktigt namn hatar jag! Jag har aldrig gillat att heta Rosemarie men jag får acceptera läget & säga att mitt namn är Rose... Konstiga Rose som bara haft en kille i sitt liv. En kille som bara var otrogen & slog mig & kallade mig missfoster... Jag kände helt plötsligt hur mina ögon tårades upp & jag såg att killarna hade stannat utanför en affär. Jag hade händerna fulla med kassar & det kan väl inte vara så himla långt till mig hus?

- Guys.. I need to... go sa jag & sprang i väg. Jag hörde hur dom ropade mitt namn & hur tårarna rann ner för mina kinder. Varför skulle jag bli kär i en kändis? Varför hade jag varit i hop med Chrisofer innan, jag hade ju bara varit ledsen av honom? Varför finns jag ens? Jag rusade in genom dörren på mitt hus & sprang upp till mitt rum. Jag tog fram min rakhyvel & pressade den hårt mot min hud på armen. Ja skärde & såg hur blodet rann ut. Jag ångrade mig alltid när jag skärde mig men det kändes ändå lite bättre. Mina tårar rann ner för mina kinder & jag var glad att pappa inte var hemma. Han brukade inte vara hemma så ofta på dagarna. Jag la mig ner på golvet & lätt blodet rinna. Minuterna gick & jag kände att jag blev tröttare & tröttare. Innan allt blev svart hörde jag hur ytterdörren öppnades & jag hörde svaga röster i från hallen där nere. Mina ögon stängdes & allt blev svart.


Niall's perspektiv:


Jag såg hur Rose sprang i väg & hörde svaga snyftningar.

- What's whit her? frågade Louis chockat.

- I don't know but i think we should follow her sa jag & tittade oroligt på dom andra.

- Shit, she said that she have been cut her self before sa Liam & stirrade på oss.

- She told you that? sa jag. Jag var chockad att hon berättat det för Liam men inte för någon annan. Tänk om hon skadade sig? Jag fick panik. Jag var rolig för henne, jag hade kanske bara kännt henne i typ 2 dar men hon var speciell. Hon var vacker & även om hon verkat dyster så när hon log så var det vackraste leende jag någonsin sett. Jag ville bara krama om henne & kalla henne min. Jag vaknade upp ur mina tankar när Harry pratade.

- Come on! We need to follow her sa han & vi sprang efter. Vi sprang hem till henne för att kolla om hon var hemma. När vi kom till dörren så var den upplåst men henne's pappa skulle inte vara hemma på hela dagen så hon var antagligen hemma.Vi delade upp oss & jag kollade vardasgrummet. Plötsligt hörde man hur Zayn ropade på oss. Vi sprang upp till hennes badrum & på golvet låg hon medvetslös. Henne's arm blödde & jag fick tårar i ögonen. Det gjorde ont att se henne sådär. Tänk om hon dog? Tänk om hon inte vaknade? Det snurrade runt i mina tankar & jajg var inte medveten om min omgivning. Jag satte mig brevid henne & hörde hur Liam pratade i telefon.

- The ambulance is on their way hörde jag svagt från Liam & jag bara satt i chocktillstånd & tittade på henne. Hennes vackar ljusbruna hår låg prydligt brevid henne & hennes ögon var stängda. Kunde hon inte bara öppna dom & allt blev bra? Efter en liten stund hörde jag hur sirener närmade sig & ambulans personal kom in till rummet.

- What happend? frågade en tjej i som såg ut att var kanske 30? På henne's namnbricka stod Tammy.

- She have probebly cut her self sa Harry & jag vaknade plötsligt upp ur allt & jag stirrade på dom runt omkring mig.

- Okey, one person can come whit her in the ambulance. Hwo will that be? sa hon & tittade på oss. Två killar kom in & hämtade upp henne på en bår.

- Niall, you should come whit her sa Louis vänligt & jag tittade på dom.

- O..Okey sa jag med tårar i ögonen. Jag följde med ut & satte mig i ambulansen. Efter en kort stund så var vi vid sjukhuset & allt gick fort. Jag fick sätta mig i väntrummet & efter en stund kom killarna.

- How are you Niall? sa Zayn & tittade oroligt på mig.

- How i am? The important thing is how she is! sa jag lite smått irriterad. Jag menade inte att vara tjurig mot Zayn men jag var så irriterad för jag inte visste vad som kommer hända med henne.

- Niall... You really like her don't you? sa Liam vänligt.

- I know it's sounds crazy because i only known her for like two days but yes i do sa jag & tittade ner i marken.

- Well i guess it's love at first sight or somwthind, but Niall don't rush in to something sa Louis & jag tittade på honom. Jag var ganska känd för att göra det & jag var glad att dom brydde sig om mig men jag var snart 19!

- Don't tell me what to do snäste jag. Louis stirrade chockat på mig.

- She is three years younger than you and if you rush in to things she can hurt you snäste Louis tillbaka. Jag började bli irriterad nu. Jag kände henne kanske inte så väl men inte är hon väll en sån person?Hon är annorlunda.

- Take it's easy guys! I don't think she would hurt him Louis but Nial, Louis have right just don't rush in to thigs to fast sa Liam vänligt. Jag gav bara en nick & stirrade sedan ner i golvet i gen. Effter en stund hördes fotsteg i korridoren & jag tittade upp.


________________________________________________________________________________________________________________

I KNOOOW kort inlägg & jag har inte uppdaterat på länge men jag måste plugga & skit till två prov på ons & så har jag inte haft tid. Lovar ett nytt inlägg i morgon! Bildlöst kapitel men hoppas inte det gör något :) Kommentera vad ni tycker, skrev föresten i ett annat perspektiv & hoppas ni gillar det :)

 
 
Frida :P

Frida :P

20 maj 2012 23:06

Ganska kort inlägg men bra :D<3 fast jag fattade inte så mycket eftersom jag typ inte kommer i håg del 3 för det var så länge sen du la ut det xd orkar inte läsa om det :P haha men bra :))<33

http://www.onedirectionstorys.bloggplatsen.se

StorysOfOneDirection

21 maj 2012 19:43

haha tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av StorysOfOneDirection - 11 juni 2012 17:34

Jag har bytt till blog.se Jag kommer inte fortsätta på denna jg håller på med utan har börjat med en ny på blogg.se, den är kommer bli skit bra och det vet jag och ni som läser hopps ni följer med till blogg.se   http://storysofonedirection.blogg...

Av StorysOfOneDirection - 5 juni 2012 15:41

Tidigare: - Rose... Niall really likes you. I don't know why he kisst that girl but i know that he got some... Mer kunde han inte säga innan pappa ropade på mig. - ROSEMARIE! Han använde mitt hela namn... Vad har hänt? Pappa använde det bara när ...

Av StorysOfOneDirection - 4 juni 2012 21:30

det saknas 2 kommentarer på förra kapitlet? varför så dålig på att kommentera? det tar inte många sekunder att ge ut en kommentar om kapitlet & ju snabbare desstu fortare får ni kapitlet så sätt fart att kommentera! :) ...

Av StorysOfOneDirection - 28 maj 2012 21:24

Rose perspektiv:   Varför måste allt vara så komplicerat? Jag kan ju knappast börjat gilla Harry? Jag gillar verkligen verkligen Naill men det kommer ju knappast hända något mellan oss? Dessutom fattar jag inte att jag precis skrikt att jag hatad...

Av StorysOfOneDirection - 27 maj 2012 22:57

                  Rose's perspektiv:   Nej, Nej, NEJ! Han får för fan inte bo hos oss. Hur ska jag orka? Helvete... Jag låg på min säng & stirrade upp i tacket. Jag kände tårarna bränna i ögonen & sedan hur dom rann ner för mina kinder. Varf...

Presentation


Hej, detta är Novellen om One Direction :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards