storysofonedirection

Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

Moments del 7

Av StorysOfOneDirection - 27 maj 2012 22:57

                 

Rose's perspektiv:


Nej, Nej, NEJ! Han får för fan inte bo hos oss. Hur ska jag orka? Helvete... Jag låg på min säng & stirrade upp i tacket. Jag kände tårarna bränna i ögonen & sedan hur dom rann ner för mina kinder. Varför började jag visa mina känslor? Jag har skrattat & gråtit på mer på typ 2 dar än jag gjort på mer än typ 8 år! Jag måste få tillbaka mitt hårda skal. Jag skulle på dejt med Niall & efter det så blir jag mig själv igen. Jag vill inte ha dom dumma känslorna när jag gråter för att min nagel gick av utan jag vill kunna skita i om världen hatar mig! Jag bestämde mig för att dra till Starbucks. Jag smög försiktigt ut ur huset & började sedan gå.


Jag hade kommit hem från Starbucks & satt nu på mitt rum. Jag tänkte på vad jag skulle ha på mig på dejten & jag fick en ide. Jag gick in i min gaderob & valde en klänning som var kort & utan ärmar. Den var svart med blommor på. Jag sminkade mig lätt med mascara & läppglans. Jag tog på mig ett par vita fjäderörhängen. Jag valde svarta pumps & lockade mitt långa hår. Jag stirrade in i mina blågrå ögon i speglen. Dom såg sorgsna ut. Jag kunde inte låta bli att stirra på mitt ansikte i speglen. Jag såg tråkig ut så varför ville Niall gå ut med mig? För att han tyckte synd om mig? För att han hörde om Christofer & ville vara snäll? Jag gjorde Niall en tjänst genom att säga i från sen. Jag såg en ensam tår rinna ner för min kind & jag lätt den rinna tills den ramlade mot marken. Jag suckade & satte mig på min säng. Det var en kvart kvar tills jag & Niall skulle på dejt. En kvart...Jag tog upp min mobil & gick in på twitter & Facebook. Jag såg att Marie var inne på Facebook & jag hade inte pratat med henne på evigheter.

'' Heeeeej gumman! :)<3'' skrev jag & fick snabbt ett svar.

''Heeej Rose, hur är det i London? Några snygga killar, ojuste inte din grej xd, Är huset stort? Saknar dig älskade gumman :D<33333''

'' Take it easy Marie, Jag ska snart på dejt, vet är i chock själv,huset är enormt & jag älskar London ;)<3''

'' Du ska på dejt? Vad har hänt med dig? Rose?''

''Ja det ska jag & jag visar mina känslor. Han har kommit innanför skalet! Men efter i kväll blir allt normalt jag vill inte visa känslor, vågar jag lita på han?''

'' Släpp aldrig in någon innanför skalet Rose, Han kan såra dig! Jag vill inte se dig sårad i gen!''

'' Jag vet... Men min dejt börjar nu måste dra älskling :)<3''

Jag loggade ut för Facebook & gick ner för att leta efter Niall.

- Snygging skrattade någon bakom mig & jag vände mig om.

- Christofer gå! Jag ska med Niall sa jag & han stirrade på mig.

- Jaså? En kille vill ha dig?

- Du vill väl ha mig? Eller vill du bara komma innan för byxorna? sa jag & stirrade argt på han.

- Du känner mig babe... Nu har du ju inte ens några byxor så det borde bli lätt. Han fick ett äckligt hånleende på läpparna & blinkade mot mig.

- idiot sa jag & gick mot hallen. Niall kom mot mig & jag log.

- Hey Rose sa han & log. Han hade på sig beiga chinos & en turkos t-shirt. Håret låg perfeckt & ögonen glittrade.

- Hey Nialler sa jag & vi gick ut. Louis kom springade ut lite efter & hoppade in i bilen. Jag & Niall gick in & satte oss. Tydligen skulle Louis vara vår chafför.


20 minuter senare så släppte Louis av oss utanför en resturang & jag & Niall gick in. Vi fick en  bord & menyer. Det var väldigt tyst i mellan oss & jag tror inte riktigt någon av oss visste vad vi skulle säga. När servitrisen kom & vi beställde hade vi fortfarande inte sagt något till varandra. Maten kom... fortfarande tystnad.

- So... sa jag för att bryta tystnaden.

- How does you food taste? frågade Niall & jag skrattade. Efter det så pratade & pratade vi. Det var lätt att prata  med Niall bara man fått i gång samtalet. Jag berättade om mitt liv för Niall & öppnade upp för han. Eller nästan. Jag berättade inte dom jobbiga sakerna i mitt liv som att mormor dött, mamma hatar mig & att mamma & pappa bråkat i 10 år. Jag sa bara att dom hade haft det jobbigt. Niall berättade om sitt liv & jag skrattade många gånger under kvällen. När vi lämnade resturangen så gick vi hand i hand. Jag log & det gjorde även Niall. Jag kände mig så lycklig men jag visste vad jag skulle säga till Niall.Varför? Jo för jag klarar inte av alla känslor som bubblar inom mig. Fast jag & Niall är ju inte direkt ett par... Niall stannade & jag tittade chockat på han. Han kom i mot mig & tittade in i mina ögon.

- I just want to try one thing sa han & kom närmare med ansiktet. Mina läppar gick upp i ett större leende vilket var korkat av mig. Hans läppar kom närmare mina & precis innan dom skulle nudda varnadra så att vi kysstes så ropade någon Niall's namn. Han vände mig om & jag såg en tjej med platinanblont hår & blåa ögon. Hon hade ett leende på läppparna & sprang fram & kramade honom. Det var väl bara ett fan. Jag backade försiktigt undan & stannade till när jag såg hur hennes läppar nudda hans & dom kysstes väldigt passionerat. Jag kände hur tårarna började rinna & jag sprang allt jag kunde. Jag sprang & jag tror inte ens han märkte att jag stuckit. Tårarna blev allt fler & fler & snart var jag vid en skog. Jag sprang på en smal stig & allt var suddigt. Mina tårar sprutade & plötsligt kände jag den hårda marken mot min hud. Jag hade ramlat. Jag orkade inte resa mig upp så jag låg kvar. Jag kände regndropparna komma men jag reste mig inte upp utan jag lätt sömnen ta över.


Jag vaknade av solen som trängde sig in genom trädtopparna. Marken var fuktigt & mina kläder var blöta. Jag kände mig helt slut & tom. Mina känslor var som bortblåsna & jag kunde & ville inte gråta över en idiot. Självklart hade han bjusit ut mig för att han tyckte synd om mig & varför han ville kyssa mig vet jag faktiskt inte. Allt jag visste var att jag hade ett hål i mitt hjärta & att jag var en idiot för att jag trodde att Niall gillade mig. Jag reste mig segt upp & mitt huvud kändes tungt. Jag ville igentligen ligga kvar på marken för evigt men då skulle jag visa mig svag. Jag kollade min mobil & såg att jag hade 66 missade samtal & 19 nya sms. 35 samtal från pappa, 5 från Niall, 7 från Louis, 6 från Harry, 8 från Liam & 5 från Zayn. Sms stod det typ bara sammasak på. '' Vart är du?'' ''Hur mår du?''

'' Kom hem''. Jag suckade & började följa stiget ut ur skogen. Jag var mitt gamla jag i gen. Tom & tråkig.


Jag öppnade dörren försiktigt & alla kastade sig på mig. Jag visade inte en minn.Alla bommbade mig med frågor.

- Take it easy, im here right? sa jag & gick i väg. Jag gick upp på mitt rum & kom på att till & med pappa var hemma. Jag tog fram mitt rakblad & skärde ett sår på min arm. Inte jätte djupt men det kändes bra. Jag la mig i min säng & blundade. Det var två saker jag var tvungen att göra. 1. Glömma Niall & gå vidare. 2. Skita i mina känslor. Fast det borde vara två lätta saker så var det svårt. Jag hade inte kännt Niall länge men dom känslorna jag fick när jag tänkte på honom var obeskrivliga. Jag blev lycklig & ville bara vara i hans famn för alltid & det med mina känslor var kanske lättare men ändå svårt. Jag vet att jag inte visat känslor på år men dom dagarna jag gjort det hade fått mig så lycklig! Jag suckade & somnade.


~2 Månader senare~


Jag gick ner för att äta. Fattar inte varför pappa är så envis med att alla ska äta i hop. Jag var bara tvungen att se Niall då. Jag såg han varje dag men jag visade inget. Jag försökte gå vidare men av någon andledning var det svårt.

- Hey my littel girl sa pappa när jag satte mig vid matbordet. Jag stirrade tomt på honom & började lägga upp mat på min tallrik. Det blev inte speciellt mycket eftersom jag ätit dåligt på sistone & jag brukar ofta bara peta i maten.

- THAT'S IT! Jag rycktes tillbaka till verkligheten & tittade på pappa som stirrade förbannat på mig.Louis,Niall, Liam, ZAyn & Harry tittade chockat på honom.

- What? frågade jag ointresserat.

- I CAN'T HANDEL THIS SHIT! skrek han & jag visade bara ett tomt svar.

- What shit? sa jag lungt.

- This... You are boring and don't show any emotions! I'm thinking of sending you to a boarding school! sa han argt. Jag stirrade på pappa.

- You are an idiot do you know that? I HATE LONDON! I HATE THIS HOUSE & I HATE MY FUCKING LIFE AND ALL YOU THINK OF IS THAT IT'S ANNOYING FOR YOU THAT I DON'T SHOW EMOTIONS? skrek jag & jag hade reste mig från min stol. Pappa stirrade chockat på mig. Killarna visste nog inte vad dom skulle säga.

- You... I... pappa stammade & stirrade rakt fram.

- I even thinking of moving to mum even if she hates me! jag sänkte rösten lite grann sen kastade jag i väg min tallrik & gick. Jag gick in i min gaderob & hittade min gitarr som var lite dammig. Hade inte spelat på länge men jag tog upp den & tänkte på en bra låt. Jag började spela min favorit låt. The A Team med Ed Sheeran. Jag älskade den låten & det kändes bra att rycka med i texten men hela tiden snurrade frågor runt i mitt huvud. Varför levde jag? Varför hade Niall varit påväg att kyssa mig? Vem var den där tjejen? Varför undvek Niall mig? Varför undvek jag killarna? Jag ställde i från mig gitarren med en suck. Jag gick ut till mitt rum & tog fram rakbladet. Jag skärde ett nytt sår brevid dom alla andra jag gjort dom senaste 2 månaderna. Mina armar hade börjat bli fulla med ärr. Jag la med skakig hand i från mig rakbladet & blundade. Gillade jag Niall fortfarande? Jag tänkte på hur snygg Harry varit på sistone... Gillade jag Harry? What? Nej jag gillar ingen av dom! Eller gör jag? Varför ska allt vara så komplicerat?


_______________________________________________________________________________________________________________________

Så vet att jag inte bloggat på några dar därför extra långt inlägg. Nu blir det lite drama & hoppas ni gillar det. KOMMENTERA!! :DDDD<33



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av StorysOfOneDirection - 11 juni 2012 17:34

Jag har bytt till blog.se Jag kommer inte fortsätta på denna jg håller på med utan har börjat med en ny på blogg.se, den är kommer bli skit bra och det vet jag och ni som läser hopps ni följer med till blogg.se   http://storysofonedirection.blogg...

Av StorysOfOneDirection - 5 juni 2012 15:41

Tidigare: - Rose... Niall really likes you. I don't know why he kisst that girl but i know that he got some... Mer kunde han inte säga innan pappa ropade på mig. - ROSEMARIE! Han använde mitt hela namn... Vad har hänt? Pappa använde det bara när ...

Av StorysOfOneDirection - 4 juni 2012 21:30

det saknas 2 kommentarer på förra kapitlet? varför så dålig på att kommentera? det tar inte många sekunder att ge ut en kommentar om kapitlet & ju snabbare desstu fortare får ni kapitlet så sätt fart att kommentera! :) ...

Av StorysOfOneDirection - 28 maj 2012 21:24

Rose perspektiv:   Varför måste allt vara så komplicerat? Jag kan ju knappast börjat gilla Harry? Jag gillar verkligen verkligen Naill men det kommer ju knappast hända något mellan oss? Dessutom fattar jag inte att jag precis skrikt att jag hatad...

Av StorysOfOneDirection - 22 maj 2012 21:01

Rose's perspektiv:   Jag vaknade upp nästa morgon i soffan med Niall's armar runt mig.(Har nog glömt att berätta att killarna har flyttat in hos oss. Pappa är även deras maneger & därför så ska dom bo här)Christofer i London? Vad skulle han göra?...

Presentation


Hej, detta är Novellen om One Direction :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards